Готуємо майбутнього першокласника

Бути готовим до школи - не означає вміти писати. читати і рахувати. Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися.

венгер Л.А.

/Files/images/DSC_0780.JPG

Поради для батьків

Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.

**************************************************************************************************

Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами, сприймайте її такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні властивості.

**************************************************************************************************

Не бійтеся „залюбити” своє маля: беріть його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того бажає.

**************************************************************************************************

Обираючи спосіб виховного впливу, вдавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та осуду.

**************************************************************************************************

Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та безоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах. Неухильно дотримуйтесь встановлених вами заборон і дозволів.

**************************************************************************************************

Намагайтеся впливати на дитину проханням, це найефективніший спосіб давати їй інструкції. І тільки в разі відвертого непослуху батьки можуть думати про покарання. Воно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти за що її покарали. Хоч би що трапилось, хоч би якою була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження. Дитина повинна боятися не покарання, а того, що вона може прикро вразити вас.

**************************************************************************************************

Не забувайте, що шлях до дитячого серця пролягає через гру. Саме у процесі гри ви зможете передати необхідні навички, знання, поняття про життєві правила та цінності; зможете краще зрозуміти одне одного.

**************************************************************************************************

Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон і обмежень. Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання, тлумачити поведінку свою та інших людей.

**************************************************************************************************


Основна мета початкової школи – навчити дитину вчитись: самостійно, охоче, активно та із задоволенням. Навчити так, щоб не перехотілося прагнути знань упродовж усього життя. Яке ж завдання для всіх нас дорослих: вас як батьків, нас,як педагогів. Для вас, батьки, пропоную розглянути словничок без якого не буде належного сприйняття школи дитиною.

Адаптація

Першочергове завдання для дорослих – не терпіти, не чекати, доки дитина адаптується до школи та почне вчитися “нормально”, а всіляко допомогти безболісно пережити всі складнощі адаптаційного (первинного) етапу шкільного життя і відкрити горизонти учіння, крок за кроком, неспішно, але радісно, впевнено, з любов’ю і терпінням. Дорослі мають адаптуватися до першокласника..

Відповідальність

Уже в дошкільному віці потрібно виховувати відповідальне ставлення до праці, доручень, своїх обов’язків. Формування цих рис починається з уважного, серйозного ставлення батьків до справ дітей. Усе слід помічати батькам: досягнення принесуть усім радість, помилки будуть виправлені спільно.

Готовність до навчання

Однією з частих причин батьківського занепокоєння є формула: “Він стільки знає, а вчиться не може!” почувши від педагогів, що необхідними умовами до школи є знання того і того, батьки у своїх стараннях не знають меж, а можливості дітей до уваги не завжди беруть. Важливою ознакою інтелектуальної готовності до школи є не просто розрізнені знання, уявлення про предмети і їхні властивості, а уміння бачити зв’язки й закономірності, бажання дитини зрозуміти, що від чого і чому.

Напруження

Психологічне напруження, що виникає у першокласників є реакцією на незвичну обстановку. Діти не знають, чим відрізняється вчитель від вихователя дитячого садка, а також від мами й бабусі. У дитини є побоювання і стосовно однолітків: чи зможе вона вчитись як усі, чи з нею товаришуватимуть.

Режим

Новий режим, який буде у ваших дітей з першого вересня передбачає підвищену працездатність, порівняно з навчанням у садочку. Деякі першокласники хворобливо реагують на зміни умов життя: у них порушується сон, апетит, знижується опірність організму до хвороб. Усе це позначається на погіршенні працездатності, втрачається інтерес до навчання.

Навантаження

Психічне і фізичне навантаження дитини залежить від того який розпорядок дня у дитини. Але зміна соціальної позиції дитини не означає відміну всіх її розваг і зміну звичок, хоча з деякими доведеться попрощатись. Щоб більше встигнути знадобиться чіткіший розпорядок дня, більш продуманий відпочинок дитини. Потрібно врахувати особливості дитини, а також можливості всієї сім’ї.

Мотивація

Що приваблює дитину у школі? Спочатку це переважно зовнішні моменти шкільного життя – шкільна сумка, зошити, інші учні, учителі. Не всі діти готові до такої співпраці. Не всі також можуть зосередитися й уважно, не відволікаючись, слухати учителя, деякі діти і п’яти хвилин не можуть всидіти на місті. Причини такої неуважності можуть бути найрізноманітніші: це і особливості вищої нервової діяльності, і швидке виснаження, і втомлюваність через погане самопочуття і психологічна неготовність – нерозвинене вміння керування увагою і запам’ятовуванням. Наше завдання – створення стратегії на успіх. А успіх – найважливіше джерело позитивного ставлення до навчання.

Окрім фізіологічної готовності до школи важливе значення має психологічна готовність шестиліток. Тому до питання підготовки до нового «дорослого» життя дитини слід поставитися серйозно. Не намагайтесь заштовхати дитині власний обсяг знань. Важлива не кількість, а якість. Увагу слід приділити не так енциклопедичним знанням, а розвитку мовлення, здатності розрізняти звуки, створювати умови для розвитку моторики, особливу увагу звертати на рухливість рук і пальчиків.

Кiлькiсть переглядiв: 249

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.