Звіт про роботу учнівського самоврядування

Протягом багатьох років наша школа не просто існує, а живе цікавим життям, невпинно розвивається, прагне у майбутнє. У Нововолинському НВК №1-колегіумі розроблено чітку стратегію створення виховної системи, визначено основні шляхи її становлення, що впроваджується через учнівське самоврядування.

Однією з умов успішної реалізації Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» є участь органів учнівського самоврядування в діяльності виховної системи школи.

Оскільки, наш час потребує лідерів нової формації - людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, у школі створено організацію учнівського самоврядування «ПІРОС» – добровільну організацію учнів 8-11 класів, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами в інтересах учнів навчального закладу. Президент – Дем’янков Денис, учень 10 класу.

«ПІРОС» опікує та проводить навчання для учнівської організації «Шхуни»Фортуни»» (5-7 класи). «ПІРОС» та «Шхуна»Фортуна», в свою чергу, допомагають учням та класоводам 1-4 класів («Країна Диво»).

Головним завданням «ПІРОСу» є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості. Правильна організація учнівського самоврядування сприяє тому, що учні привчаються самостійно організовувати, планувати, оцінювати результати своєї діяльності.

Основний принцип учнівського самоврядування школи: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо!»

Саме ці слова відповідають бажанню, наших учнів об’єднатися навколо корисної, цікавої справи, ідеї, з метою вирішення своїх проблем у спілкуванні, отриманні корисної інформації, додаткових знань, вмінь, навичок у захисті своїх прав, а також прагненню брати участь у соціально-громадянських процесах сучасного суспільства.

Сенс дитячого самоврядування полягає не в тому, щоб діти включалися в існуючі піраміди керівництва – виховання, а в тому, щоб вони набували особистого досвіду, прагнули демократичних стосунків.

Лідери «ПІРОСу» долучилися до Всеукраїнського проекту «Демократична школа», відвідали кілька лекцій, разом з вчителями обрали пріоритетні напрямки роботи на наступний рік.

Самоврядування розвиватиметься в разі, коли цього захочуть самі діти, які відчувають у ньому потребу, необхідність. Потреба виникає пізніше, а для початку потрібно постаратися, щоб учні отримали задоволення від самої діяльності. Діти багато можуть, якщо їм цікаво!

Важливим кроком у роботі учнівської організації «ПІРОС» є створення нового Статуту самоврядування, за яким повинна працювати учнівська організація у наступні роки.
До шкільного парламенту обираються творчі, здібні, ініціативні учні, які користуються авторитетом серед своїх однолітків.

Діяльність парламенту різноманітна і насичена. У центрі його уваги кожна ділянка роботи: чи то олімпіади, предметні тижні, родинні свята, чи то спортивні змагання, туристичні походи чи інші виховні заходи, які проводяться за участі членів самоврядування.

Головне, що до всіх справ залучається все більше учнів і це дає їм змогу виявити свою позицію, свій талант у конкретній справі і, звичайно ж, формує почуття відповідальності за доручену справу. Наші школярі потребують практичних навичок управлінської діяльності, вміння самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя.

На початку року був розроблений та прийнятий план учнівського самоврядування. Також на початку року був обраний та затверджений новий склад учнівського парламенту. Воно складається з шести міністерств на чолі з Президентом.

Вищим органом шкільного самоврядування є загальноучнівська конференція, яку скликають двічі на рік. До складу міністерств входять представники від кожного класу. Міністра для кожного міністерства обирають самі учні.

У складі «ПІРОСу» діють такі Міністерства:

- освіти (участь у проведенні предметних тижнів, олімпіад, збирають інформацію про рівень успішності учнів у класах, участь у інтелектуальних конкурсах, контроль за виконанням домашніх завдань)

- культури (допомога при підготовці та проведенні шкільних та міських свят і конкурсів)

- закордонних справ і зв’язків (зв’язок із представниками інших шкіл міста, громадськими організаціями, обмін досвідом)

- спорту та екології (допомога при проведенні походів, спортивних змагань, трудові десанти, контроль за озелененням класів та шкільного подвір’я, пропаганда здорового способу життя)

- дисципліни та правопорядку (рейди-перевірки шкільної форми, змінного взуття, участь у засіданнях Суду Честі, робота з учнями, схильними до правопорушень)

- «Я – родина – Батьківщина» (співпраця з батьками та класоводами молодших школярів, ігри на перервах, допомога у проведенні родинних свят, допомога у роботі організації «Шхуна «Фортуна»»)

Члени учнівського самоврядування активно допомагали адміністрації школи під час проведення волонтерської роботи, допомагали вчителям-предметникам у проведенні предметних тижнів, олімпіад, усіх загальношкільних заходів, систематично перевіряли стан збереження підручників учнями, залучались до міських акцій та конкурсів.

Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну і прогнозовану за наслідками діяльності учнів. Робота учнівського самоврядування спрямована на формування особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх членів учнівського колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків навчальної та суспільно-корисної праці.

Основна мета - виховувати в учнів активну життєву позицію.

Протягом навчального року спільними зусиллями педагогічного колективу та командою учнівського самоврядування організовувалися та проводилися шкільні заходи, щодо розвитку соціалізації, комунікації, виховання та навчання учнів: спортивні змагання, різноманітні концертні та художні заходи, залучення до гурткової роботи.

Раз на тиждень (щопонеділка) проводився загальний збір представників класних колективів та членів парламенту, на якому вирішувались робочі питання, розроблялись плани роботи на тиждень, підводились підсумки роботи.

Активно у наший школі працює Міністерство дисципліни та правопорядку. Разом з Міністерством освіти та міністерством культури вони займаються організацією лінійок, підготовкою тематичних інформаційних виступів по групах до визначних дат. Міністерство дисципліни та порядку протягом навчального року стежить за чергуванням по школі, збереженням шкільного майна. Двічі на місяць голова міністерства Лісовий Андрій організовує проведення «рейдів-перевірок» відвідування і запізнення учнів до школи, наявність шкільної форми та змінного взуття, організовує «правові тижні». Це міністерство тісно співпрацює з учительським колективом і координує свою роботу з планом роботи школи.

Заслуговує на увагу робота Міністерства дисципліни та порядку щодо профілактики правопорушень у школі. Члени міністерства проводять роботу з учнями-порушниками, беруть участь у засіданні Суду Честі, на зборах готують виступи на актуальні, проблемні теми.

Міністерство спорту та екології під керівництвом вчителів бере активну участь у проведенні різноманітних спортивних заходів: естафет або спортивних змагань, шкільні змагання з волейболу, футболу, баскетболу; готує виступи про захист довкілля, займається пропагандою здорового способу життя.

Міністерство культури здійснювало допомогу класним керівникам у проведенні родинних свят, КВК, виставок, культурно-масових заходів, займалося залученням учнів до просвітницької діяльності.

Інформаційний центр відповідає за вчасне розміщення інформацій на сайті школи. Голова Міністерства Міньковська Валентина контролює аби газети про здоровий спосіб життя випускались вчасно (щомісячно).

Військово-патріотичне виховання учнів є важливою ділянкою роботи учнівського парламенту школи. Даному напрямку роботи був присвячений щорічний патріотичний фестиваль до Дня козацтва та Покрови, тематичні загальношкільні лінійки та виховні заходи, присвячені темі Голодомору, Дню Соборності, Дню Гідності і Свободи, Героїв Небесної Сотні, героїв Крут, уроки-пам’яті та уроки-мужності до Дня Пам’яті та Примирення, волонтерські акції, конкурси малюнків, участь учнів у патріотичному флешмобі.

Протягом року за допомогою учнівських організацій «ПІРОС» та «Шхуна «Фортуна»» було проведено такі заходи:

Вересень: Свято Першого дзвоника «Добрий день, країно знань!», участь у місячнику «Вивчення і повторення правил для учнів», конкурс малюнків «Я – пішохід», вибори Президента учнівської організації, загальноучнівська конференція.

Жовтень: інавгурація Президента учнівського самоврядування, концерт до Дня вчителя «Вчитель – незгасна зоря», виставка «Осінній ямарок», фестиваль патріотичної пісні «Нескорена моя Україна», зустріч гостей з Маріуполя.

Листопад: диспути «Що означає бути патріотом України?», «Чи потрібен я державі таким, яким я є сьогодні?», реди бережливості (шкільне майно), тематичний захід до Дня Гідності і Свободи, «Містер школи» для 5-7 кл.

Грудень: виставка «Майбутнє без СНІДу», Андріівські вечорниці, театралізоване дійство «Ходить світом Миколай», Новорічне свято для учнів 5-7 та 8-11 класів, конкурс малюнку «Зимова фантазія».

Січень: фестиваль колядок та щедрівок, година пам’яті «Герої Крут – ніхто не забутий», тематичний захід до Дня Соборності України.

Лютий: акція «Книжкова лікарня», вечір зустрічі випускників «Забута мелодія дитинства», ігри на свіжому повітрі «Зимові забави».

Березень: акція «Турбота», збір макулатури, міський конкурс спортивної аеробіки, звітний концерт школи.

Квітень: гра «Хто зверху?», квест «Знайди цукерку», тематичний захід «Гірчить Чорнобиль крізь роки», міський КВК «Молодь за здоровий спосіб життя!»

Травень: участь у міському конкурсі-грі «Джура», міський брейн-ринг «Крокуємо до Європи», урочиста лінійка до Дня Пам’яті і Примирення, змагання з комп’ютерних ігор, свято Останнього дзвоника.

Отож, робота шкільного парламенту у нашій школі налагоджена досить добре. Є надбання і помилки, з якими приходить досвід. Закладено підвалини великої справи – залучення учнів до участі у шкільних справах, частково у справах міста.

Протягом 2017-2018 р.р. всі міністерства учнівського самоврядування, справлялися зі своєю роботою. Більшість учнів школи із задоволенням брали учать в учнівському самоврядуванні, в організації колективних творчих справ. Діти вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію .

Аналізуючи діяльність за 2017-2018 н.р. можна розробити наступні рекомендації:

· У наступному навчальному році необхідно спланувати та спрямувати роботу учнівського самоврядування по залученню більшої кількості дітей (з числа пасиву) до участі в учнівському самоврядуванні та організації колективних творчих справ;

· Залучення учнів до активного спортивного життя, волонтерської діяльності, всеукраїнських акцій та конкурсів;

· Залучення педагогічного колективу до вирішення управлінських завдань;

· Впроваджувати нові моделі учнівського самоврядування;

· Активніше залучати членів учнівського самоврядування до нетрадиційних форм проведення міських та районних заходів, організації дозвілля, пошуково-краєзнавчої роботи.

Кiлькiсть переглядiв: 105

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.