Загальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів Поради батькам п'ятикласників - Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із
класним керівником, шкільним психологом. - Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте
про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей. - Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із
конфліктів. - Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь
особливі риси. - Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника,
шкільного психолога. - Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель,
телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. - Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
- Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?".
Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та детал - і, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні
розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень. - Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання.
Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем. - Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте
інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. - З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його і
нтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню. - Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу
в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.
|
Коментарi